Lätt som omelett

Hellu och glad påsk på er! Tänkte att jag kunde tipsa om en go påsklunch när det är sånna här tider.

Omelett a la Bea (haha)
Gluten och laktosefri ♥
Du behöver:
2 ägg
laktosefri grädde
salt
pepparmix (eller svartpeppar)
olja
glutenfritt ströbröd
Ost
Fyllning som tex: Svamp, grönsaker, bacon, kyckling, you name it.
Gör såhär:
1. Ha i ägg, en skvätt grädde, salt och pepparmix. Sen vispar du skiten!
2. Skruva upp värmen på en platta, sätt stekpannan på plattan. (ifall det inte var självklart) Häll en skvätt olja i stekpannan, och strö lite ströbröd över. Sedan tilsätter du äggsmeten. (och fyllningen om du har någon) När omeletten har hårdnat lite river du lite ost över, eller skivar. Gör vad som känns bäst för just dej!

3. När omeletten är stekt på ena sidan så vänder du på den. (Om man är lika duktig som jag får man flera små omeletter istället för en stor..)
4. När omeletten är gyllenbrun på båda sidor lägger du upp den på en tallrik tillsammans med lite grönisar.
5. Sedan tager du en gaffel och en kniv, men inte alltför vass! Skär varsamt en bit av omeletten, och plockar upp den med gaffeln, och för den försiktigt till munnen (det där hålet du pratar med) Tugga försiktigt och NJUT! Känn hur smaklökarna pirrar av glädje när den magnifika blandningen av ägg, grädde osv varsamt smeker dina smaklökar..... mmmmmh.... ♥
Det här receptet är improviserat. Och jag tar inte ansvar för illamående, huvudvärk, kramp i fötterna, ont i magen, ont i näsan, gaffel i örat, plöttsliga skakningar i underläppen, sura miner, tappade tår eller andra biverkningar.
Ja det var mitt lilla recept.. Ta mej inte allt för seriöst jag är lite trött av mej idag. Men hoppas det smakar!
Ha en gla påsk kram♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

nice blogg! :)

2012-04-06 @ 15:15:27
URL: http://stinabjorck.devote.se/
Postat av: Celine

Cool blogg! Glad påsk på dig :D

2012-04-06 @ 20:14:10
URL: http://celineeslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej hej! Jag är en tjej på 15 år som bloggar. (höhö rätt så uppenbart efteersom att ni läser bloggen..) Men jag bloggar om mitt liv och allt som ingår i det. Skriver om tipps om allt möjligt. Ska på Cosplay konvent i sommar så mitt liv kretsar ganska mycket kring det just nu. Jag är kreativ tecknar och pysslar lite. Jag älskar att skratta så det ploppar väl upp några kul youtubeklipp då och då.. Går på breakdance också. Så om typ 10 år när jag är pro så kanske ni får se lite av det också. Men jag håller på med lite allt möjligt. Så det blir rätt så stor variation på inläggen. Men ni får läsa helt enkelt. Enjoy!

Jul 2011